audio items
snunit

ירושלים אשרך

Enlarge text Shrink text
Play songs in order
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים בוסקילה
  • 2.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו מימון כהן
Play songs in order
playerSongImg
Title ירושלים אשרך
Cycle of the Year יום ירושלים;לכל עת;שבת
Language עברית

תנאי השימוש:

This item is subject to copyright law and/or the terms of an agreement. All of the following are prohibited unless written permission from the copyright owner and the owner of the collection is obtained: Reproduction, publication, distribution, public performance, broadcasting, dissemination via the Internet or by any other means, and creating a derivative work of the item (for example, translation, modification or adaptation) in any form or by any means, whether digital or physical.

Notwithstanding the above, the user is entitled to make any permitted uses as defined in the Israeli Copyright Law (5768-2007), such as “fair use”. In any case, the name(s) of the creator(s) must be specified when making use of their work. It is forbidden to harm the author’s dignity or reputation by means of altering the item or damaging the item.

Use of the item is also subject to the terms of use of the Piyut and Prayer website.

If you believe that there is an error in the information above, or in case of any concern of copyright infringement in connection with this item, please contact us by e-mail: [email protected]

MARC RECORDS
Piyut Interpretation

  • • אַשְׁרֵךְ – אשריך. את מאושרת.
    • וּמַה רָמָה קַרְנֵךְ –עד כמה שמך נודע לתהילה, כמו שפותחת חנה את שירתה בשמואל א' ב, א: עָלַץ לִבִּי בַּה' רָמָה קַרְנִי בַּה' רָחַב פִּי עַל אוֹיְבַי כִּי שָׂמַחְתִּי בִּישׁוּעָתֶךָ.
    • חוֹפֵף – מכסה ומגן.
    • הוֹד יָהּ מָגִנֵּךְ – תפארתו של הקב"ה, המגן על ירושלים, כמו פרושה מעליה ומגנה עליה.
    • שָׁלֵם קֹרָא לָךְ – את נקראת שלם. כך מזהים פרשנים מסורתיים מרכזיים את שלם עם ירושלים בפסוקים מבראשית יד, יח וּמַלְכִּי צֶדֶק מֶלֶךְ שָׁלֵם הוֹצִיא לֶחֶם וָיָיִן וְהוּא כֹהֵן לְאֵל עֶלְיוֹן וכן מתהלים עו, ג וַיְהִי בְשָׁלֵם סוּכּוֹ וּמְעוֹנָתוֹ בְצִיּוֹן (ראו את התרגומים הארמיים למקרא ואת אבן עזרא, למשל).
    • וּלְשׁוֹפְטַיִךְ שְׁלֵמִים – ושופטייך נקראים שלמים, משום שהם שופטי צדק. מדובר כאן כמובן על שופטי הצדק של העתיד, כפי שאומר ישעיהו א, כו-כז: וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה אַחֲרֵי כֵן יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק קִרְיָה נֶאֱמָנָה. צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה וְשָׁבֶיהָ בִּצְדָקָה.
    • עַוְלָתָה – עוולה, אי-צדק.
    • וּמִי מָנָה – ומי ספר.
    • רֹב אַלְפֵי שִׁנְאָן מַלְאָכָיו – את מלאכיו המרובים. בלשון חז"ל והפיוט שִׁנְאָן הוא כינוי למלאך. לשון המשורר כאן עפ"י הלשון בתהלים סח, יח: רֶכֶב אֱלֹהִים רִבֹּתַיִם אַלְפֵי שִׁנְאָן אֲדֹנָי בָם סִינַי בַּקֹּדֶשׁ.
    • כַּת קַדִּישֵׁי עֶלְיוֹנִים – חבורת המלאכים הקדושים.
    • הוֹדוֹ סוֹבְבִים – המקיפים את תפארת הא-ל. ביטוי זה מופיע בפיוט העתיק 'אל אדון'.


Have more information? Found a mistake?