audio items
snunit

תהלים קכ: שיר המעלות אל ה'

Enlarge text Shrink text
  • Cantillation
Play songs in order
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 3.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק
  • 4.
    תורכיה - איסטנבול ברוך חסון
  • 5.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) אהרן עמרם
Play songs in order
playerSongImg
Title תהלים קכ: שיר המעלות אל ה'
Cycle of the Year ט"ו בשבט;לכל עת
Language עברית

תנאי השימוש:

This item is subject to copyright law and/or the terms of an agreement. All of the following are prohibited unless written permission from the copyright owner and the owner of the collection is obtained: Reproduction, publication, distribution, public performance, broadcasting, dissemination via the Internet or by any other means, and creating a derivative work of the item (for example, translation, modification or adaptation) in any form or by any means, whether digital or physical.

Notwithstanding the above, the user is entitled to make any permitted uses as defined in the Israeli Copyright Law (5768-2007), such as “fair use”. In any case, the name(s) of the creator(s) must be specified when making use of their work. It is forbidden to harm the author’s dignity or reputation by means of altering the item or damaging the item.

Use of the item is also subject to the terms of use of the Piyut and Prayer website.

If you believe that there is an error in the information above, or in case of any concern of copyright infringement in connection with this item, please contact us by e-mail: [email protected]

MARC RECORDS
Piyut Interpretation
  • קכ (א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת.

    אֶל ה' בַּצָּרָתָה לִּי, בצרתי קָרָאתִי והוא יַּעֲנֵנִי.

    (ב) ה', הַצִּילָה נַפְשִׁי מִשְׂפַת שֶׁקֶר, מדברי השקר שמספרים עלי, מִלָּשׁוֹן רְמִיָּה. ובאמצע תחינתו המשורר מוסיף דברי תוכחה כלפי המרמים: (ג) הרי מַה יִּתֵּן לְךָ וּמַה יֹּסִיף לָךְ לָשׁוֹן רְמִיָּה?! איזו תועלת יש בהפצת דברי שקר והשמצות על הזולת?! לשון הרע מתפשטת במהירות, אבל בדרך כלל אין היא אלא דרך לפגוע באחרים, בלי שהאומר יפיק מכך הנאה או תועלת. אין בהם אלא סיפוק מעוות של רצון להזיק לזולת. (ד) לעתים מפיצי השקרים עצמם נענשים. תרמיתם פוגעת בהם עצמם כאילו הביאה בהם חִצֵּי גִבּוֹר שְׁנוּנִים, חדים עִם גַּחֲלֵי רְתָמִים, גחלים הבוערות במשך זמן רב. לשון השקר מביאה לייסורים מתמשכים בלבד.

    האדם המושמץ מכל צד חש מה שמרגיש האדם גולה או נצור בידי אויבים זרים ומנוכרים ולמודי קרבות. (ה) אוֹיָה לִי כִּי גַרְתִּי בצדו של מֶשֶׁךְ, שמו של עם מרוחק, שָׁכַנְתִּי עִם אָהֳלֵי שבטי קֵדָר הערבים. (ו) המועקה המתמשכת של המושמץ מדומה לאיבה מתמשכת העלולה להתפרץ בכל עת - רַבַּת, הרבה מאוד שָׁכְנָה לָּהּ נַפְשִׁי, אני עצמי חי עִם שׂוֹנֵא שָׁלוֹם. (ז) והרי אֲנִי, כוונתי ורצוני בשָׁלוֹם, וְכִי, כאשר אֲדַבֵּר אתם - הֵמָּה כוונתם לַמִּלְחָמָה.

     

    פירוש הרב אבן ישראל שטיינזלץ לקוח מתוך התנ"ך המבואר בהוצאת שפע וקורן ירושלים.



Have more information? Found a mistake?