audio items
snunit

יודוך רעיוני

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    הודו - בני ישראל צלילי ראג
  • 2.
    סוריה - דמשק משה לאטי
  • 3.
    סוריה - חלב (ארם צובה) מתפללי בית כנסת אוהבי ציון
  • 4.
    סוריה - חלב (ארם צובה) פייטנים מקהילת ארם צובה, ניו יורק
  • 5.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד חלבי
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 7.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל שלמה מועלם
  • 8.
    ספרדים מסורות המזרח - לבנון יצחק חלילי
  • 9.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים חיים פרחי
  • 10.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה נר גאון
  • 11.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים רוני איש-רן, רפי איש-רן
  • 12.
    ספרדים צפון אפריקה - אלג'יריה דניאל אשכנזי
  • 13.
    ספרדים צפון אפריקה - אלג'יריה מרסל ויצחק (ז'קי) אמסלי
  • 14.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב אבי אמון, בנו בדש, דוד זיגדון, חיים זוארץ, עמוס בדש, ציון בדש, ציון וטורי
  • 15.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב מוריס רומאני
  • 16.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס יוסף סלאמה
  • 17.
    תורכיה - תורכיה כללי ללא מבצע
  • 18.
    תורכיה - תורכיה כללי משה ויטל
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg

שירה: מוריס רומאני
מתוך פרוייקט הקלטה של אתר הזמנה לפיוט, 17/6/13
בתמיכת אגף תרבות תורנית
©  כל הזכויות שמורות

عنوان יודוך רעיוני / לוב / מוריס רומאני
تقليد ספרדים צפון אפריקה - לוב
لحن تراثي יודוך רעיוני / לוב
מאפייני הקלטה -ara הקלטת שדה
السلم الموسيقي כללי
دورة العام לכל עת
ملحن ללא מלחין ידוע
لغة עברית
مستوى الأداء 10

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • • רַעְיוֹנַי - רעיונותי, מחשבותי. • ה' רוֹעִי - כינוי לקב"ה כרועה את עם ישראל, צאנו. לפי תהלים כג, א: "ד' רֹעִי לֹא אֶחְסָר...". • יוֹם אֲשֶׁר כִּלִּיתָ בּוֹ... - ביום השביעי הסתיימה מלאכת הבריאה, לפי הפסוקב בראשית ב, ב: "וַיְכַל אֱלֹקִים בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה". • שָׂרִיתָ עַל כָּל זוּלָתֶךָ - מלכת על הכל. • אֵין לְבַלּוֹתֶךָ - מעשיו של הקב"ה מתחדשים תדיר ואינם מתבלים. • לִי בֶן אֲמָתֶךָ - אני, במשמעות פרטית ובמשמעות כללית של עם ישראל, שהוא כעבד לפני קונו, הקב"ה. • חִישׁ לְהַרְגִיעִי - מהר להרגיע אותי, לגאול אותי. • שְׁבִיעִי בָחַרְתָּ מִכָּל הַמִּנְיָנִים - למספר שבע נודעת משמעות וחשיבות מיוחדת ביהדות. לשביעי יש משמעות מיוחדת בזמן. בימים: היום השביעי, יום השבת. בשנים: השנה השביעית היא שנת שמיטה. בתוך מחזור השמיטות עצמן, אחרי שבעה מחזורים של שמיטות, כלומר אחרי 49 שנים, שנת החמשים היא שנת היובל שבה שבות האדמות אל בעליהן והעבדים יוצאים לחפשי. וראו מדרש ויקרא רבה כט, יא: "כל השביעין חביבין לעולם...". • וְאוֹתוֹ קִדַּשְׁתָּ בְּשָׁבוּעוֹת וְשָׁנִים - השנה השביעית מקודשת כשנת שמיטה והיום השביעי - בקדושת השבת. • חִישׁ אֲשֶׁר נָשָׂאתָ לְגֶזַע אֱמוּנִים - בקשה מהקב"ה שישא ויכפר את חטאם של בני ישראל, שנקראים "גֶזַע אֱמוּנִים" - מאמינים בקב"ה. • וּפְדֵם מֵאֲסוֹנִים - בקשה שהקב"ה לא יביא אסון וצרה על עמו וימהר להצילם. • אָרְחִי וְרִבְעִי - דרכי ומשכבי, והכוונה שהקב"ה ישמור ויגן על עמו כל הזמן, גם בצאתו לדרך ובשכבו על משכבו. השיבוץ לקוח מתהלים קלט, ג: " אָרְחִי וְרִבְעִי זֵרִיתָ וְכָל דְּרָכַי הִסְכַּנְתָּה". • רְצֵה בִמְנוּחָתִי - לפי לשון התפילה הפותחת את ברכת קדושת השבת בכל תפילות העמידה בשבת: "רְצֵה נָא בִמְנוּחָתֵנוּ". • וּבְיוֹם עֲבוֹדָתִי הַמְצֵא לִי הָרְוָחָה - בקשה מהקב"ה למנוחה ולרוגע ביום השבת, שהוא יום עבודת ד' באופן מיוחד. אפשר לפרש גם כבקשה לשפע ולרווחה בימות החול. • וְהָכֵן לִשְׁבִיתָתִי - הכן לי ביום השבת. • מַשְׂאֵת וַאֲרוּחָה - מתנות ומאכלים, הכוונה שיהיה שפע על שלחן השבת לכבוד השבת. • אֶל עוֹלָם שְׁכֻּלּוֹ שַׁבָּת תְּזַכֵּנוּ - תזכנו להגיע אל העולם הבא, המכונה יום שכלו שבת. באבות דרבי נתן, פרק ראשון, נדרש הפסוק "מזמור שיר ליום השבת" (תהלים צב, א) כך: "יום שכולו שבת, שאין בו לא אכילה ולא שתיה ולא משא ומתן, אלא צדיקים יושבין ועטרותיהן בראשיהן ונזונין מזיו שכינה". • וְנֵרְךָ בְּהִלּוֹ - באור נרך האר לנו, לפי הפסוק באיוב (כט, ג) "בְּהִלּוֹ נֵרוֹ עֲלֵי רֹאשִׁי לְאוֹרוֹ אֵלֶךְ חשֶׁךְ". • שִׂים אוֹר בַּעֲדֵנוּ - האר לנו באורך, אור הגאולה. ע"פ תהלים קלט, יא: "וָאֹמַר אַךְ חֹשֶׁךְ יְשׁוּפֵנִי וְלַיְלָה אוֹר בַּעֲדֵנִי". • וְאֶל מִשְׁכַּן שִילֹה - אל בית המקדש. • תָּשׁוּב תַּעֲלֵנוּ - בקשה מהקב"ה לבנין בית המקדש שאז יוכל עם ישראל לעלות אליו. • אוֹרִי וְיִשְׁעִי - הקב"ה שהוא כמו אורו של האדם ומושיעו. השיבוץ לקוח מתהלים כז, א: "ד' אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא ד' מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד".

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟