תכנות eXtreme

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • נושא
| מספר מערכת 987007539601005171
מידע על הזהות:
שם ראשי (עברית)
תכנות eXtreme
שם ראשי (לועזית)
eXtreme programming
רמיזות
XP (Computer science)
נושא איתו מזוהה
Computer programming
MARC
MARC
מזהים נוספים
Wikidata: Q209711
Library of congress: sh 99004731
מקורות מידע
  • Work cat.: 99036995: Beck, K. eXtreme programming, 1999:CIP galley (eXtreme programming (henceforth XP). XP is a lightweight methodology for small-to-medium sized teams developing software in the face of vague or rapidly changing requirements)
  • eXtreme programming web site, July 2, 1999(EXtreme programming (XP) is the name that Kent Beck has given to the lightweight team process which he has been evolving over the years. In XP, we use a very lightweight combination of practices to create a team that can rapidly produce extremely reliable, efficient, well-factored software. Many of the XP practices were created and tested as part of the Chrysler C3 project, which is a very successful payroll system implemented in Smalltalk)
תקציר מויקיפדיה:

Extreme Programming (או בקיצור XP) היא מתודולוגיית פיתוח תוכנה שנהגתה על ידי קנט בק. המתודולוגיה תוארה לראשונה בשנת 2000 בספרו של בק eXtreme Programming Explained, אך קדמו לו פרסומים לא רשמיים ודיונים רבים בחוגי פיתוח תוכנה זריז והנדסת תוכנה. שמה של המתודולוגיה ניתן לה בשל העובדה שהשיטות המשמשות אותה הן מחמירות מאוד, ובעת פרסומה נחשבו כקיצוניות יחסית לשיטות הקיימות בתעשייה. המתודולוגיה, כפי שרומז שמה, מפרטת שורה של טכניקות בתחום התכנות ופחות בתחומים אחרים של הנדסת תוכנה. מערכות המפותחות לפיה גמישות מאוד לשינויים, וניתן להרחיבן בקלות ובאופן בטוח. כדי להשיג גמישות זו, XP משתמשת בשיטת פיתוח מונחה-בדיקות שעיקריה הם כתיבת דרישות המערכת כסט של בדיקות הניתנות להרצה, ופיתוח הבדיקות קודם לפיתוח הפונקציונליות. שיטה זו דורשת הבנה טובה של עקרונות תכנות מונחה-עצמים ומשמעת עצמית גבוהה.

לקריאת הערך המלא בויקיפדיה >